Univerzitná knižnica - Vedecké odborné časopisy

Permanent URI for this communityhttps://drepo.uniza.sk/handle/hdluniza/27

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 306
  • Thumbnail Image
    Item
    Esteticko-antropologické aspekty filmového diela Transylvania
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Orban, Karol
    Filmová hudobná dráma Transylvánia má esteticko-antropologický rozmer, ktorý sa prejavuje v zobrazení osudov hlavných hrdinov v hraničných životných situáciách súvisiacich s ľudskou biedou, vysťahovalectvom, neverou a stratenou láskou. Vo svojej kľúčovej podstate odráža život spoločenských vrstiev vo vymedzenom teréne aj s jednotlivými atribútmi – spôsob života rómskej menšiny, predsudky, povahové rozdiely postáv a pod. Typickou prednosťou filmového diela sú bravúrne umelecké výkony hereckých protagonistov, ktoré súvisia s ovládaním rómskeho jazyka a hudobno-pohybovým nadaním v podobe tanečných kreácií, či herných štýlov. Hlavným cieľom príspevku je priblížiť špecifické črty filmových postáv, vykresliť atmosféru filmového prostredia a priblížiť členov filmového štábu.
  • Thumbnail Image
    Item
    Mediálna analýza a analýza reklamných výdavkov lídrov vybraných politických strán na sociálnej sieti Facebook
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Krajčovič, Peter
    Príspevok sa venuje analýze mediálnych výstupov lídrov vybraných politických strán v slovenských médiách v období pred parlamentnými voľbami v SR a analýze výdavkov na reklamu predstaviteľov týchto politických strán na sociálnej sieti Facebook. Autor porovnáva počet mediálnych výstupov podľa jednotlivých typov médií a pomocou komparatívnej analýzy porovnáva objem výdavkov na reklamu a mediálnych výstupov s počtom získaných prednostných hlasov vo voľbách.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analýza počtu sledovateľov a reakcií na príspevky vybraných politikov na sociálnej sieti Facebook
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Krajčovič, Peter
    Príspevok analyzuje profily, resp. stránky vybraných politikov na sociálnej sieti Facebook. Autor porovnáva počty sledovateľov jednotlivých profilov (stránok), vývoj počtu interakcií na príspevky, počet komentárov k príspevkom, počet zdieľaní príspevkov, vývoj počtu zdieľaní príspevkov alebo iného obsahu na profiloch (stránkach), celkový počet reakcií na príspevky alebo iný obsah na profiloch (stránkach) a vývoj počtu reakcií na príspevky alebo iný obsah na profiloch (stránkach) analyzovaných politikov.
  • Thumbnail Image
    Item
    Jak se koronavirus stal hnacím motorem online vzdělávání
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Masařová, Klára; Androsch, Nela Helena
    Způsoby, kterými lze přenášet informace ke konkrétní cílové skupině jsou různé. V komunikačním procesu mezi vysílatelem informace a jejím příjemcem tvoří důležitou složku médium a specifický přístup k jeho využití. Elektronická média a s nimi spojená digitalizace představují velkou míru flexibility, kongruence a inovace v aktuální nabídce/poptávce v oblasti širokého vzdělávání. Příspěvek se zabývá vlivem a dopadem koronaviru na oblast vzdělávání a zkoumá kreativní inovativní marketingové strategie z oblasti online vzdělávání. Součástí příspěvku jsou také tři case studies zkoumající tři subjekty na trhu online vzdělávání.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analýza mediálnych výstupov a výsledkov vyhľadávania na tému koronavírus
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Krajčovič, Peter
    Príspevok sa venuje analýze mediálnych výstupov a analýze výsledkov vyhľadávania v onlinovom prostredí súvisiacich s koronavírusom. Autor porovnáva počet mediálnych výstupov v jednotlivých typoch médií, ako aj témy a kľúčové slová vyhľadávané pomocou internetového vyhľadávača počas prvej vlny pandémie COVID-19. V prípade mediálnych výstupov porovnáva aj mediálnych dopad a interakciu na sociálnych sieťach.
  • Thumbnail Image
    Item
    Pandémia a úloha médií: Neadekvátny prístup tvorcov mediálneho obsahu v čase krízy
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Orlová, Dominika; Somr, Matej
    Článok rozoberá prístup tvorcov mediálneho obsahu a spôsob prijímania informácií recipientami počas dlhotrvajúcej pandémie spôsobenej vírusom SARS-CoV2-2. Identifikuje faktory ovplyvňujúce vzťah komunikátora a prijímateľa mediálneho obsahu počas krízy a snaží sa poukázať na deficity v publikovaných výstupoch. Na základe teoretických poznatkov a osobných i profesionálnych skúseností autorov s presahom na výskum „Emocionálne prežívanie mediálnych správ o pandémii Covid-19“ realizovaný Výskumným ústavom detskej psychológie a patopsychológie v Bratislave, článok v závere navrhuje odporúčania pre zefektívnenie komunikácie v mediálnom priestore.
  • Thumbnail Image
    Item
    Štruktúra aktivít na jednotlivých ekonomických úrovniach z pohľadu inovácií
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Loučanová, Erika
    V súčasnosti sú krajiny na celom svete v značnej miere ovplyvnené najmä pandémiou koronavírusu COVID-19, zmenami klímy a environmentálnou a sociálnou neudržateľnosťou. Na prekonanie týchto výziev sa využívajú rôzne nové technológie, postupy a procesy, prostredníctvom špecializovaných inovácií a rekonfigurácie vzťahov medzi entitami zapojenými do sociálno-technického systému zohľadňujúceho aspekty mediamatiky. Rozvíjajú sa technológie vytvárajúce nové podnikateľské prostredie alternatívnych postupov. Tento príspevok sa zaoberá štruktúrou aktivít na jednotlivých ekonomických úrovniach z pohľadu inovácií a mediamatiky.
  • Thumbnail Image
    Item
    Keď médiá znevažujú národný poklad alebo Bez jazyka a reči, niet mediálneho sveta
    (Žilinská univerzita v Žiline, 2021) Somr, Matej
  • Thumbnail Image
    Item
    AEROjournal - celé číslo 2/2021
    (University of Zilina, 2021)
    Celé číslo 2/2021
  • Thumbnail Image
    Item
    Customer requirements for airport mobile applications
    (University of Zilina, 2021) Kováčiková, Kristína; Materna, Matúš; Baláž, Martin
    Digital technologies are increasingly entering into the day-to-day life of everyone. It is possible to observe it in every area, and air transport is no exception. In the context of the digital transformation of air transport, the potential is tremendous, and enterprises in air transport are being forced to constantly introduce new digital technologies to keep up with the competition. The significant trend now is to carry all the information in the pocket - in the smartphone. Many airports around the world are introducing digital technologies into all processes in the airport environment, including the implementation of a mobile application. Competent representatives of many airports have understood that the introduction of modern services can motivate passengers to make more use of the airport and help increase attractiveness and improve the perception of the airport. The aim of this scientific article is to identify requirements of passengers and their expectations from the airport mobile application.